Ga naar de inhoud
Reparaties en onderhoud

Is er iets kapot in uw woning? Wonion helpt u graag! U kunt een reparatie nu snel en simpel - 24 uur per dag, 7 dagen per week - online indienen via MijnWonion. Uw postcode en huisnummer zijn genoeg om een reparatieverzoek in te dienen.

 

Is de situatie dringend?

Bijvoorbeeld een gesprongen waterleiding of een lekkende gasleiding. Bel dan direct met Wonion via (0315) 69 60 00. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar de meldkamer.

 

Storingen telefonisch melden

Wonion werkt met partners. Een storing meldt u rechtstreeks bij hen. U hoeft hiervoor Wonion niet te bellen. De telefoonnummers staan op de informatiekaart. Leden van het Service- en Glasfonds worden snel geholpen bij (onverwachte) kleine reparaties in en aan de woning en bij glasschade. Verken de mogelijkheden, misschien is dit ook iets voor u!

 

Servicefonds

U bent als (nieuwe) huurder automatisch lid van het Servicefonds. De maandelijkse bijdrage hiervoor bedraagt € 4,60. U betaalt deze tegelijk met uw huur. In onze reparatiefolder leest u welke reparaties u als deelnemer van het Servicefonds zonder bijbetaling kunt laten uitvoeren. 
Let op: veranderingen aan de woning die door u zelf zijn gedaan moet u zelf onderhouden. Deze vallen buiten het Servicefonds.

Ga naar MijnWonion om u kosteloos af te melden bij het Servicefonds. Besef dan wel dat u zelf verantwoordelijk bent voor klein dagelijks onderhoud. Lees hier de algemene voorwaarden van het Servicefonds.

 

Glasfonds

Als lid van het Glasfonds bent u verzekerd voor schade aan uw binnen- en buitenramen. De maandelijkse bijdrage van € 0,85 betaalt u tegelijk met uw huur. Ga naar MijnWonion om u aan te melden bij het Glasfonds. Lees hier het reglement van het Glasfonds.

 

Planmatig onderhoud

Voor het planmatig onderhoud van alle woningen heeft Wonion een samenwerkingsovereenkomst met 4 onderhoudspartijen, 2 dakdekkers, 1 voegbedrijf en 1 installateur. Samen onderhouden deze bedrijven uw woning zo goed mogelijk. Door samen te werken, zorgen we voor minder overlast en houden we de kosten laag. Hoe dit in praktijk gaat, kunt u in deze brochure lezen.

 

 

Meer weten...

Meer informatie over zonnepanelen leest u op de pagina Zonnepanelen

Wij geven u graag tips om energie te besparen. Lees verder op de pagina Energie besparen.

U kunt een reparatie nu snel en simpel - 24 uur per dag, 7 dagen per week - aanvragen via MijnWonion. Uw postcode en huisnummer zijn genoeg om een reparatieverzoek in te dienen.

De onderhoudswerkzaamheden kunnen verschillen per woning. Neem daarom contact op met Wonion, onze medewerkers beantwoorden graag uw vraag.

Op de pagina Reparaties en onderhoud leest u hoe wij het planmatig onderhoud uitvoeren.
 
Informatie over renovatieprojecten, nieuwbouwplannen of verduurzaming leest u op onze website op de pagina Projecten.

De kosten van een basisinrichting zijn voor onze rekening. We houden de volgende termijnen aan voor renovatie:

  • Keuken 20 jaar
  • Badkamer 30 jaar
  • Toilet 30 jaar

U wordt vanzelf benaderd door ons als dit termijn is bereikt. Bent u benieuwd hoe oud uw keuken, badkamer of toilet is? Of heeft u interesse in een vervroegde vervanging? Vul dan het formulier "zelf klussen en verbouwen in" op MijnWonion. Dan bespreken we samen de mogelijkheden.

Als u lid bent van ons servicefonds mag u rechtstreeks contact opnemen met Te Kloeze reiniging (0315) 33 03 75 of logt u in op uw MijnWonion voor het indienen van een reparatieverzoek.

Bent u geen lid van het servicefonds? Dan zijn de kosten voor de ontstopping voor uzelf.

Meer over het servicefonds leest u op de pagina Reparaties en onderhoud. Aanmelden kan via MijnWonion.

Meer informatie over het glasfonds leest u op de pagina Reparaties en onderhoud. Aanmelden kan via MijnWonion.

Asbest is alleen risicovol als in het materiaal geboord, gezaagd, geschuurd, gesloopt, gebroken of hergebruikt wordt. Daarom raden we het af om dit te doen op plekken waar asbesthoudend materiaal aanwezig kan zijn.

Zo voorkomt u dat er vezels vrijkomen die gevaarlijk zijn voor uw gezondheid. U kunt het asbesthoudende materiaal wel behangen, schilderen of schoonmaken. Ook daarbij moet u het materiaal niet beschadigen. Dus bijvoorbeeld geen schuurpapier, hogedrukspuit of staalborstels gebruiken.

Bent u niet zeker of uw woning dit heeft? Neem dan contact met ons op.
Al dan niet via een huisbezoek bepaalt onze medewerker óf het asbest betreft en zo ja welke stappen er verder ondernomen moeten worden. Gevaarlijk asbest verwijderen we direct.

Is er geen direct gevaar? Dan vertellen we bewoners waar het asbest zit en hoe ze hiermee moeten omgaan. Verwijdering van asbest doen we in de meeste gevallen tijdens toekomstig onderhoud.

Bij verhuizing ...
Asbest mag NIET worden overgedaan tussen oude en nieuwe huurder ook al wil de nieuwe bewoner het graag. Aan de nieuwe bewoner geven wij aan waar het asbest in de woning zit, met uiteraard het verzoek het asbest NIET te bewerken.

Meer informatie over WMO aanpassingen leest u op de pagina Zelf klussen (ZAV).

Klachten dient u in via MijnWonion of via de pagina Vraag, compliment of klacht melden?

ZAV staat voor 'Zelf Aangebrachte Voorzieningen'. U krijgt hiermee te maken als u zelf wilt gaan klussen in uw woning.