Huren en betalen
De huurprijs is opgebouwd uit verschillende bedragen die in uw huurovereenkomst worden benoemd. In de huurspecificatie vindt u uw ‘kale’ huurprijs (huurprijs zonder kosten) én de overige kosten die in uw huurprijs zijn inbegrepen.
Eerste van de maand
U betaalt uw huur altijd vooraf. Dat wil zeggen dat het huurbedrag op de eerste dag van iedere maand op onze rekening moet staan. Betalen kunt u het beste doen met een automatische incasso of via Ideal als u inlogt in MijnWonion.
Automatische incasso
Betaalt u niet via automatische incasso? Dan moet u zelf zorgen dat het huurbedrag tijdig op onze rekening staat. Ons IBAN is NL89 BNGH 0285 0821 40. Vergeet niet in de omschrijving uw relatiecode (beginnend met 6900) te vermelden en voor welke maand de betaling is.
Servicekosten
In sommige complexen betaalt u niet alleen huur, maar ook een voorschot op de servicekosten. Bijvoorbeeld voor water, verwarming en de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimtes. De hoogte van uw voorschot hangt af van de kosten voor de betreffende diensten. In uw huurovereenkomst kunt u nalezen welke servicekosten u moet betalen.
Deze servicekosten vallen deels binnen de mogelijkheden van huurtoeslag:
• schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimtes
• energiekosten voor gemeenschappelijke ruimtes
• huismeesterkosten
• kosten voor dienst- en recreatieruimtes
Betalingsproblemen
Het kan voorkomen dat u onverwacht in een andere financiële situatie terechtkomt, of problemen heeft waardoor u uw huur niet op tijd kunt betalen. Blijf daar niet mee zitten! Als u meteen contact met Wonion opneemt, bespreken we uw situatie persoonlijk en kunnen we u mogelijk helpen. Dat doen we graag. Immers: hoe langer u wacht, hoe groter een probleem vaak wordt.
Wilt u schuldhulp? Lees dan verder op Schuldhulp gemeente Oude IJsselstreek of kom in contact met een Schuldhulpmaatje via Schuldhulpmaatje.
Meer weten...
Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen. Dit is onder andere afhankelijk van uw persoonlijke situatie en de reden dat u de huur niet kunt betalen. Het is niet mogelijk om op een andere datum te betalen dan de eerste van de maand. Als u contact met ons opneemt, maken wij een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Wij kijken samen met u naar oplossingen. Dat doen we graag. Hoe langer u wacht, hoe groter het probleem vaak wordt.
Via MijnWonion ziet u de laatste stand van zaken van uw betalingen. Ook kunt u via MijnWonion direct een betaling verrichten via iDeal.
Wij schrijven de huur af op de 1e van iedere maand af.
Nee, wij incasseren eenmalig. Is uw huur niet afgeschreven, dan is het dus belangrijk dat u het huurbedrag zelf naar ons overmaakt. Hiervoor gebruikt u het rekeningnummer van Wonion. IBAN: NL89 BNGH 028.50.82.140
Wanneer u problemen verwacht, is het goed om op tijd contact met ons op te nemen om het probleem te bespreken en een oplossing te zoeken.