Ga naar de inhoud

Op woensdag 17 april organiseerde Wonion de jaarlijkse aannemersbijeenkomst. Die dit jaar in een nieuw jasje was gestoken. We zien onze partners namelijk niet zomaar als mensen met wie we samenwerken, maar als “Goeie Gasten”. Vakmensen die iedere dag weer voor onze huurders klaar staan en hen helpen met de best geleverde service.

 

Het opleiden van vakmensen

Het thema dat dit jaar aan deze dag gekoppeld was, betrof het opleiden van vakmensen. Een actueel thema volgens vele partners. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt en door beperkte nieuwe aanwas in de bouwsector, komen onze partners in de toekomst vakmensen tekort. Dit maakt het daarom een bijzonder actueel thema.

Barend Wassink, manager vastgoed Wonion: “Wonion is zelf al volop bezig om studenten op te leiden. Zo hebben wij zes vaste stagiaires werken. Daarbij hebben we ook verschillende projecten lopen waar studenten van verschillende scholen bij betrokken zijn. Wij zijn hier zeer actief mee bezig en vinden het belangrijk dat mensen worden opgeleid. Om dit verder uit te breiden en op te pakken, niet alleen voor ons maar ook voor partners, vinden we een zeer belangrijk onderwerp.

 

Opleider, vakmensen en corporatie bekijken gezamenlijk mogelijkheden voor het opleiden van vakmensen

Tijdens de Goeie Gastendag hebben De Variabele en De Naobers beide een presentatie gegeven over de wijze waarop mensen bij hen aangenomen en getraind worden. Dit vindt plaats voordat zij op pad gaan om bij bewoners thuis werkzaamheden te verrichten. Hierna volgde een presentatie van het Graafschap College over de ontwikkeling van de opleidingen in de afgelopen jaren en de opleidingen die er op dit moment worden aangeboden.

De Goeie Gasten werden vervolgens opgedeeld in zes verschillende groepen, om middels een break-out sessie te brainstormen over mogelijkheden hoe er meer jongeren geënthousiasmeerd kunnen worden voor het service- en onderhoudswerk in bestaande woningen. Of om juist zij-instromers bereid te vinden om zich te laten bij- of omscholen. Ook werd er gesproken over mogelijkheden om mensen voor meerdere doelen op te leiden. Studenten krijgen dan een bredere opleiding waarbij bijvoorbeeld de timmerman ook een tegel kan zetten, een kraan kan afmonteren of een toilet kan ophangen. Andere thema’s zoals social skills, dienstverlening en bijvoorbeeld digitalisering kwamen eveneens aan bod.

 

Klanttevredenheidsprijs

Huurders van Wonion hebben naast Wonion ook te maken met verschillende uitvoerende bedrijven. Wij vragen daarom met regelmaat aan huurders naar hun ervaring met deze bedrijven. Op basis van het huurdersoordeel reiken wij jaarlijks de klanttevredenheidsprijs uit tijdens de Goeie Gastendag (voorheen Aannemersbijeenkomst). Dit jaar zijn de prijzen aan twee winnaars uitgereikt. Vorig jaar was deze dag niet doorgegaan en daarom werden er vorige week woensdag twee prijzen uitgereikt. Deze prijzen waren voor het jaar 2022 en het jaar 2023. De winnaar van 2022 was Laurens Derksen van Derksen Bestrating. Hij werd met een 8,6 als gemiddelde beoordeeld. Gefeliciteerd met deze mooie score. De winnaar van 2023 is De Oude IJssel Service. Deze prijs werd uitgereikt aan André Mulder. De Oude IJssel Service werd beoordeeld met een 8,3 als gemiddelde!

Zij ontvingen beiden een Goeie Gastendag Insectenhotel gemaakt door de dagbesteding van Woonzorgnet in Silvolde.