Mijn Wonion
inloggen
Zoeken
A A A
Menu

Welke documenten moet ik inleveren bij een woning aanbieding?

Van alle personen van het huishouden, behalve kinderen, levert u aan:

- Meest recente inkomensverklaring. (op te vragen bij de belastingdienst).
- Bent u student? Dan levert u daarnaast ook nog een DUO verklaring aan.
- Bent u zorgbehoevend? Dan levert u daarnaast ook uw indicatie aan.
- Woont u via het COA? Dan levert u daarnaast een COA verklaring aan.
- Een kopie van de salarisstrook of uitkeringsspecificatie van de afgelopen maand.
- Bent u flexwerker? Levert u dan de 4 salarisstroken van de afgelopen maanden in.
- Bent u ondernemer? Levert u dan een jaarprognose in aan de hand van een accountantsverklaring.
- Een kopie van het idientiteitsbewijs van alle leden van het huishouden. Indien u geen identiteitsbewijs van uw kind(eren) heeft, dan  
  volstaat een kopie van de zorgpas van het kind ook.
- Een kopie uittreksel woonhistorie uit de Gemeente Basisadministratie (niet nodig indien u huurder van ons bent. Inwonende   kinderen moeten wel een kopie uittreksel woonhistorie aanleveren). De woonhistorie mag niet ouder zijn dan 6 maanden en het huidige adres plus vorige adressen moeten erop staan.
- Indien u schulden heeft, een afschrift hiervan met bijbehorende betalingsregelingen
- Indien u begeleiding heeft, naam en telefoonnummer van de begeleidende instantie en contactpersoon
- Een verhuurdersverklaring (niet nodig als u bij Sité huurt). Maar mag in ieder geval niet ouder zijn dan 3 maanden.
- Heeft u een koopwoning? Dan levert u een hypotheekhoudersverklaring in (niet nodig bij meer dan 50.000 euro overwaarde)
- Staat u onder bewind? dan is toestemming van de bewindvoerder nodig.
Terug naar het overzicht

Was dit antwoord nuttig?



Veelgestelde vragen

Kies een van de onderstaande mogelijkheden om uw vraag te stellen.
Wij proberen deze vervolgens zo spoedig mogelijk te beantwoorden.